کالری شمار تمشک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار تمشک
نوشته شده در یک شنبه 14 آبان 1396
بازدید : 33
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه کالری شمار تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و ... خورده می شود.در گیلان و مازندران به این گیاه تمش، ولش، بولوش و بوروش و در آذربایجان بؤیورتکن می گویند.سرشار از ویتامین های  C وK است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می باشد. کالری شمار تمشکگفتنی است که کالری شمار تمشک مانند دیگر میوه هایی که در خانواده توت ها طبقه بندی می شوند، یک آنتی اکسیدانت قوی است و خاصیت ضد سرطانی دارد. یک فنجان کالری شمار تمشک، 14میلی گرم ویتامینC و 8/0 میلی گرم ویتامینE دارد.علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد خوردن کالری شمار تمشک به جلوگیری از روند پیر شدن سلول ها کمک می کند و عملکرد بدن و مغز را بهبود می بخشد.

 

میوه  کالری شمار تمشک  مثل چیالک سرشار از ویتامین های ث ، قند، توت ، جوهر لیمو و ترشی سیب است و به همین جهت طعم ترش مطبوعی دارد و به علت داشتن املاح زیاد، خون را قلیایی کرده و ترشی آن را از بین می برد.میوه کالری شمار تمشک  بسیار خنک و ضد رطوبات بدن است و راه ورود میکربها را به عروق می بندد و از خونریزی و فساد خون جلوگیری کرده  و رقت خون را درمان می کند.این میوه جنگلی، سر درد را درمان، خون را تصفیه و قلیانی می نماید.ضدعفونی کننده بدن بوده، اوره و فشارخون را کاهش می دهد.ملین و اشتهاآور بوده و ادرار را زیاد می کند.مسکن صفرا و پاک کننده صفرا از امعاء است.بهترین درمان روماتیسم و تصلب شرایین است،برای کسانی که از درد معده رنج می برند، میوه ی خوبی است و از تحریکات جلدی جلوگیری می نماید.قندش برای مبتلایان به مرض قند مفید و مداوا است خوردن آن تنفس را آسان و تنگ نفس را درمان می کند.

 

شربت کالری شمار تمشک  برای مبتلایان به تب و آبله مرغان و سرخک بسیار مفید است.قرقره جوشانده کالری شمار تمشک  برای درمان درد گلو و آنژین سود فراوان دارد.سکنجبین میوه کالری شمار تمشک  خنک کننده بوده و برای رفع یرقان و التهاب صفرا و کبد سودبخش است.برگ کالری شمار تمشک  جهت زخم های سرد و برآمدگی چشم از حدقه مفید است،عصاره برگ و ساقه تمشک  که تازه چیده و کوبیده و با کمی صمغ مخلوط نمایند، جهت امراض ‍ چشم مخصوصاً جوش پلک و ریزش اشک و ناخنه و ورم پلک چشم مفید می باشد.جویدن برگ کالری شمار تمشک  جهت ورم لثه و رفع بی حسی آن مفید می باشد. جوش های دهان را از بین می برد و بوی بد دهان را برطرف می نماید.نوشیدن آب برگ و ساقه کالری شمار تمشک  که تازه باشد با کمی صمغ عربی جهت تقویت معده و خونریزی معدی و بند آمدن اسهال و معالجه بواسیر نافع است.در طب سنتی ایران نوشته اند که اگر زنی هنگام رگل جوشانده برگ و میوه کالری شمار تمشک بنوشد در آن ماه از آبستن شدن معاف خواهد بود.

 

گل کالری شمار تمشک  نیز اسهال را بند می آورد و ضماد برگ کالری شمار تمشک  بر روی دکمه بواسیر خونی نافع است.میوه ی تمشک  قابض ترین اعضای کالری شمار تمشک  است، نوشیدن جوشانده ی ریشه تمشک  علاوه بر بند آمدن اسهال، سنگ کلیه و مثانه را خرد می کند.ضماد برگ کالری شمار تمشک  ورم ها را فرو می نشاند و کورک و دمل را باز می کند. و مانع زیادشدن زخم های خوره ای است.مالیدن عصاره میوه ی کالری شمار تمشک  جهت زخم های آبدار و چرکی نافع بوده، آنها را خشک می کند و گل کالری شمار تمشک  نیز همین خاصیت را دارد.ضماد برگ و ساقه های نازک  کالری شمار تمشک  جهت درد بیخ ران و کوفتگی پا که در اثر ورزش و راه پیمایی عارض شود نافع است.پخته برگ و میوه کالری شمار تمشک  مو را سیاه می کند و خضاب خوبی است و مداومت در استفاده از آن، مانع سفید شدن مو می باشد و این خاصیت به علت داشتن فلز کالری شمار تمشک گنز است که در آن زیاد بوده و عامل سیاهی موی بدن انسان می باشد.میوه کالری شمار تمشک  پادزهر سموم حیوانی است و مخصوصاً ضد سم مارماهی شاخ دار است. مقدار خوراک عصاره و گل کالری شمار تمشک  9 مثقال است! 




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: